Autor: Kateřina B.
Zveřejněno: 21/06/2022

Řídnou vám vlasy? Možná máte nedostatek zinku

Logo Medyko, růžová
V TOMTO ČLÁNKU

Zinek je skutečně jednou z věcí, bez které naše tělo nemůže žít. Je odpovědí na mnoho problémů a nemůžeme bez něj žít. Akné? Používejte zinek. Křehké nehty? Zinek. Padání vlasů? Opět zinek. Zdá se, že je to kouzelná pilulka, kterou všichni chceme. Přečtěte si, zda zinek a jeho téměř legendární schopnosti mohou změnit váš život stejně jako ten můj.

Modrá kapsle s nápisem Zn, uvnitř modré korálky s nápisem Zn
Zinek je nezbytný pro naši existenci, je důležitý pro mnoho biochemických procesů v našem těle. Je nezbytný při reprodukci buněk, vyrovnávání hladiny hormonů, syntéze bílkovin a vstřebávání minerálů a vitaminů.

Jak souvisí zinek a vypadávání vlasů?

Jak již bylo řečeno, zinek je v našem životě opravdu důležitý. Jeho nedostatek bychom neměli brát na lehkou váhu. Pro vlasy je nejdůležitější schopnost zinku regulovat hladinu hormonů, která úzce souvisí s vypadáváním vlasů.

Jaké jsou příznaky nedostatku zinku?

První příznaky nedostatku zinku se obvykle projeví na kůži v podobě dermatitidy. Lidé s nedostatkem zinku mohou také pociťovat:
1. Průjem
2. Impotence
3. Ztráta hmotnosti
4. Nedostatek chuti a čichu
5. Pomalu se hojící rány
6. Impotence
7. Vypadávání vlasů
8. lámavé nehty
9. Ztráta chuti k jídlu
10. Oslabení imunitního systému
Je důležité si uvědomit, že příliš mnoho zinku může mít opačný účinek a bohužel může způsobit i vypadávání vlasů. Příliš mnoho zinku blokuje vstřebávání vitamínů a minerálů v našem těle a podporuje nadměrnou produkci testosteronu, který, jak známo, způsobuje řídnutí a vypadávání vlasů, pokud je ho příliš mnoho.

Zdravotní přínosy zinku:

1. Opravuje a regeneruje buňky
2. Udržuje naše mazové žlázy zdravé
3. Zvyšuje hladinu bílkovin
4. Snižuje růst steroidů
5. Pomáhá při tvorbě buněk

Potraviny s obsahem zinku:

Barevné potraviny bohaté na zinek
Začněme tím, že se dozvíme, které potraviny je vhodné jíst při nedostatku zinku. Pro celkovou pohodu je důležité mít zdravou a vyváženou stravu plnou zeleniny, bílkovin a ovoce, ale zde jsou konkrétní potraviny bohaté na zinek, které byste měli jíst:

Sója
Vaječné žloutky
Červené maso
Drůbež
Játra
Pšenice
Dýňová semínka
Krevety


Konzumací potravin z výše uvedeného seznamu se dostanete na správnou cestu k léčbě nedostatku zinku. Změny ve stravě se projeví až po určité době, ale pokud se jich budete držet, budete mít z nich užitek.

Začněte svou cestu od dlouhých, silných a lesklých vlasů s Beautymins

Po omezenou dobu můžete získat 40% slevu + dopravu zdarma, pokud si objednáte sadu 4x Beautymins.
OBJEDNEJTE SI BEAUTYMINS

Doplňky zinku ve stravě

Se zinkem je to složitější. Přestože existuje hojnost potravin bohatých na zinek, vzniká problém, protože naše tělo vstřebává jen asi 30 % zinku. Při problémech s nedostatkem zinku je klíčová suplementace a rozhodující je užívání správného množství zinku.

Jak již bylo řečeno, je opravdu důležité, aby se do našeho těla dostalo právě to správné množství zinku. Na rozdíl od mnoha vitamínů a minerálů, u kterých nehrozí žádná újma, pokud jich přijmeme příliš mnoho, je tomu u zinku úplně jinak a nesprávným dávkováním si můžeme hodně uškodit. Je to tedy tenká hranice, po které je třeba jít, a je třeba ji neustále vyvažovat. Abychom vám to trochu usnadnili, vyvinuli jsme ve společnosti Medyko multivitamín plný všech vitamínů a minerálů, které vaše tělo denně potřebuje, a to ve správném množství, nazvaný Beautymins, který vám pomůže rychleji se dostat na správnou cestu. Pokud máte v úmyslu užívat pouze doplňky stravy se zinkem, je důležité, abyste se pro jistotu drželi doporučených dávek.

Je důležité, abychom při užívání doplňků stravy jedli také správné potraviny, které zvyšují vstřebávání zinku naším tělem. Potraviny jako libové maso, ryby, vejce jsou skvělými posilovači vstřebávání zinku. Pokud se při užívání doplňků stravy se zinkem vyskytnou jakékoli problémy nebo potíže, je důležité kontaktovat svého lékaře a nechat si situaci posoudit.

Často kladené otázky:

Co mohu získat, když budu do těla dostávat správné množství zinku?

Obnovuje a regeneruje buňky
Udržuje zdravé mazové žlázy
Zvyšuje hladinu bílkovin
Snižuje růst steroidů
Napomáhá produkci buněk

Jaké jsou důsledky nedostatku zinku?

Možné vedlejší účinky nedostatku zinku:

Průjem
Impotence
Úbytek hmotnosti
Nedostatek chuti a vůně
Pomalu se hojící rány
Impotence
Vypadávání vlasů
Křehké nehty
Ztráta chuti k jídlu
Oslabený imunitní systém

Které potraviny jsou bohaté na zinek?

Zinek se nachází v potravinách:

Sója
Vaječné žloutky
Červené maso
Drůbež
Játra
Pšenice
Dýňová semínka
Krevety

Začněte svou cestu od dlouhých, silných a lesklých vlasů s Beautymins

Po omezenou dobu můžete získat 40% slevu + dopravu zdarma, pokud si objednáte sadu 4x Beautymins.
OBJEDNEJTE SI BEAUTYMINS
crossmenu